Ciao da Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kitty Roseboom - WaarBenJij.nu Ciao da Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kitty Roseboom - WaarBenJij.nu

Ciao da Roma!

Door: kitty roseboom

Blijf op de hoogte en volg Kitty

22 September 2010 | Italië, Rome

Zoo eindelijk internet tot mijn beschikking in een chinees internetcafe.
De reis verliep niet geheel zonder horten of stoten. Mijn moeder reisde mee om extra bagage in Rome af te leveren, maar toen we de douane wilden passeren begon haar tas te trillen. De vriendelijke meneer van de douane probeerde haar hier subtiel op te wijzen, waarna hij zich gauw met een rood hoofd uit de voeten maakte. Het bleek de electrische tandenborstel te zijn die ik op het laatste moment in het voorvak had gestopt (sorry mam).
Eenmaal aangekomen in Rome werden we gelijk geconfronteerd met de Italiaanse verkeerschaos. De bus waar we in zaten reed een auto aan en, zoals Italianen dat doen, parkeerde midden op de weg om dat eens rustig af te handelen.
Toen we eindelijk het appartement bereikt hadden bleek mn moeders portemonnee gestolen, dus mijn eerste uitstapje was niet naar het colosseum of de sint pieter, maar naar 'il carabinieri'.

De derde studiedag is inmiddels alweer aangebroken en ik begin nu de straten van Rome al een beetje te herkennen. De Italiaanse taal helaas wat minder. Er zitten veel studenten in de beginnersklas die in mijn ogen niet echt beginner zijn en de docent spreekt enkel Italiaans, dus ik doe continu mijn uiterste best om erachter te komen wat ze van mij verwachten:p

Mijn appartement ligt in een buitenwijk van Rome en is 'enigszins verouderd', maar mijn kamer is megagroot en mijn duitse en peruaanse huisgenoten zijn leuk:)
Dus..wees welkom!

Ciao da Roma!

  • 22 September 2010 - 11:02

    Moniek:

    Oh oh ja wat een verhalen, hoorde het een en ander van mama, je bent gelijk echt midden in het Italiaanse leven terecht gekomen! Met de taal komt het vast snel genoeg goed, jou kennende! Ennuh over die kamer, kunnen we alvast reserveren? :P Heb je trouwens op school/thuis helemaal geen internet? Nou, geniet er van daar! Met je 27 graden.. :O En we mailen/hyvesen/skypen(??) enz snel!

    Liefs.

  • 22 September 2010 - 11:08

    Diane:

    Heee wat leuk om iets van je te horen! :)

    Wat een begin zeg, allemaal dingen waar je vooraf bang voor bent als je aan zo'n reis begint, maar die nooit daadwerkelijk gebeuren. Behalve natuurlijk bij Kitty ;) Is de portemonnee nog gevonden?

    Heel veel succes met je Italiaanse docenten. Zoals Moniek al zei gaat het jou vast wel lukken dat snel op te pikken. Ben erg benieuwd naar je kamer daar en hoor graag snel weer wat van je!

    Liefs

  • 22 September 2010 - 11:21

    Hetty:

    Leuk nu een uitgebreid bericht:D Pff wel jammer dat het zo moest beginnen:( Gelukkig dat je het nu wel naar je zin hebt:D En ik verwacht ook wel dat je dat Italiaans redelijk snel onder de knie zult krijgen! Succes ermee!!

    Kus

  • 22 September 2010 - 11:26

    Marielle:

    Hee kit!

    Nou wat een binnenkomen zeg! Begint dus allemaal niet heel soepel. Nu weet je iig dat je een slot op je tas moet zetten of hem met je leven bewaken wil je je portemonnee behouden. Wel leuk om zo verhalen van je te lezen, helemaal in de trein op weg naar school haha. Succes met het leren van de taal en laat maar snel weer wat van je horen ;-)

    Xx liefss

  • 22 September 2010 - 11:31

    Jeannette:

    Ha Kitty, na je turbulente italiaanse start, gaat het vast helemaal goed komen. Lees ik dat nou goed een mega grote kamer, nou italie, here we come!!Doe het nog maar ff in het engels, klinkt op dit moment nog net iets vertrouwder.Ik schat dat jij in dit "verplichte" tempo over 3 weken gewoon Italiaans spreekt. Dikke kus uit Bennekom ( vandaag ook zonning)

  • 22 September 2010 - 11:39

    Rick:

    Hey Kit :)

    Ik had het verhaal van de portomonee al gehoord ja.. wel balen zeg zo'n begin. Hopen dat je dit soort problemen niet meer tegen komt.
    Ik zit nu op mn stage dus moet ff opschieten :)

    Heel veel plezier daar en je weet het he: ALTIJD BLIJVEN LACHEN (om even bij bassie en adriaan te blijven :)

    tot snel

    Kusj

  • 22 September 2010 - 11:45

    Petra:

    Hoi Kitty,

    Wat leuk zo´n reisverslag. Ben blij te lezen dat je leuke huisgenoten hebt.Wel een vervelende start maar je zit nu op je plekje.

    Ik mail je z.s.m..

    Groet x


  • 22 September 2010 - 14:10

    Toos:

    Zo, een uitgebreider verslag nu, al ken ik de meeste verhalen uit eigen ervaring(wil nu een rood hoofdje typen maar geen idee hoe haha).
    Ja, dat het leren van t Itaiaans snel zou gaan was te verwachten!! Hier gelukkig alles geregeld wb de portemonnee en rijbewijs. Net aangifte gedaan en nieuwe aangevraagd. Krijg waarsch alles vergoed!!
    Doe de groeten aan Eric en de Russische (weet niet in welke taal haha)
    liefs x

  • 22 September 2010 - 16:03

    Diana:

    Leuk om je verslag te lezen! Zet deze site meteen bij de favorieten, kunnen we je goed volgen.
    Succes met je lessen 'beginners'italiaans in het italiaans!
    Hebben je kamer op foto's van mam gezien, lekker ruim, daar kun je prima mensen (=logees uit nederland) ontvangen!!

    kus van ons

  • 22 September 2010 - 17:41

    Rijk En Joke:

    Hoi Kitty, site van je moeder doorgekregen. Erg leuk om je avonturen in Rome te volgen. Heel veel succes en vooral plezier in Rome. Pas goed op jezelf....

    groetjes Rijk en Joke

  • 22 September 2010 - 17:52

    Opa A En Tante M:

    Lieve Kitty.Leuk iets van je te horen via je site,waar en hoe je terecht gekomen bent in Rome.Ik vind het wel heel gedurfd hoor in je eentje daar.We horen wel hoe het je verder vergaat daar.Groetjes van Opa en Marjan

  • 22 September 2010 - 20:34

    Anja:

    Hoi Kitty,
    Ik zie het al helemaal voor me, jullie met trillende tas bij de douane, je maakt wat mee met Bennekommers!!
    Behalve het portemonnee rollen klinkt het allemaal erg leuk en spannend! Veel succes en op z'n Bennekoms: Doeg! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Academisch jaar in Rome!

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2011

Ritornata a Roma!

08 November 2010

La vita è bella!

29 September 2010

Roma capitale!

22 September 2010

Ciao da Roma!
Kitty

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10752

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 16 Februari 2015

Iloilo Filipijnen

19 September 2010 - 15 Mei 2011

Academisch jaar in Rome!

Landen bezocht: