Ritornata a Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kitty Roseboom - WaarBenJij.nu Ritornata a Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kitty Roseboom - WaarBenJij.nu

Ritornata a Roma!

Door: kitty roseboom

Blijf op de hoogte en volg Kitty

15 Januari 2011 | Italië, Rome

Naar aanleiding van het feit dat ik 10 minuten heb moeten zoeken naar 'hoe ik ook alweer een reisverslag kan toevoegen' moet ik de mensen die geklaagd hebben dat ik weinig reisverslagen schrijf bij deze gelijk geven.
Na een officieel examen Italiaans in december, bestaande uit een lees-, luister- en mondeling deel hadden we een weekje 'Italiaanse keuken': een kijkje in de keuken met een chefkok, een cursus wijnproeven en een wandeling langs authentieke restaurantjes en winkeltjes, afgesloten met een cocktail. Bijzonder weinig koken dus, maar daarom niet minder leuk!!
Vervolgens Gideon&Leonie op bezoek, twee dagen later dan gepland vanwege de sneeuw in NL, en daarna broerlief. Was erg gezellig en als toerist zie je de stad toch weer heel anders:)
Voor kerst en oud&nieuw terugkomen naar Nederland had meer voeten in aarde: na een lange dag op het vliegveld, waarbij we van de ene naar de andere kant van dit enorme complex werden gestuurd, werd uiteindelijk onze vlucht gecancelled. We werden echter keurig door Easyjet bij een dichtbijgelegen hotel afgezet, waar we van een buffet konden eten, waarna we erachter kwamen dat deze kamers normaal ruim €400 per nacht kosten!! Door het thuisfront gelukkig een andere vlucht geboekt, waardoor we eerst kerstdag alsnog naar Nederland konden vliegen:)
Erg leuk om iedereen weer even te zien en horen, maar na 10 dagen glibberen en bibberen had ik best weer zin in het zonnige Rome!
En voor je het weet ben je daar ook weer aan gewend...wakker worden door het geluid van toeterende auto's en drie soorten sirenes door elkaar. Van huis naar de tram maar te voet, want de bussen rijden zonder schema en zijn in deze tijd van het jaar overvol. De torenhoge stoepranden zullen de voetgangers wel moeten moeten beschermen tegen de Italiaanse rijstijl? Al wachtend op de tram wordt mij 2x om geld of eten gevraagd. Ik kan het ze niet kwalijk nemen nu ik weet hoe moeilijk (onmogelijk) het hier is om aan een werk- en verblijfsvergunning te komen, al zou je 60 uur per week willen werken. Eenmaal in de tram begint direct iemand accordeon te spelen, aangevuld door een heel orkest uit de radio die 'ie bij zich draagt. Ergens vind ik nog een muntje in m'n zak: hij probeert er tenminste wat voor te doen. Voor school nog even een telefoonkaart kopen zit er niet in, want de winkel zit al dicht. Siësta 13.00-16.00u. Ik zie op mijn horloge dat het inderdaad 12.40u is, zo precies komt het hier niet. Maar de tijd heb ik ook hard nodig, want tevens het laatste stuk moet ik te voet doen, aangezien de weg afgezet is voor een manifestatie. Ze weten zelf bijna niet meer waar ze tegen demonstreren, maar volgens mijn docent "kan je altijd beter demonstreren dan stilzitten". Als ik onbegrijpend verzucht "Pff..Italianen.." wordt ik streng gecorrigeerd "ROOOMANEN!" Oja.
Zo leren we elke dag wat, vooral ik, omdat we in de meeste lessen over kunst en literatuur moeten praten (niet echt mijn ding). In spelletjes ben ik gelukkig wel goed: gister in de vertolking van een Italiaanse Martin Luther King jr. toch maar weer mooi "een plekje in de luchtballon om het onbewoond eiland te verlaten" gewonnen;)
Morgen 'tortilla di patate' eten bij m'n Spaanse ex-huisgenoot en dan breekt maandag week 17 hier alweer aan..!

  • 15 Januari 2011 - 21:09

    Kitty Roseboom:

    Haha, wat een deprimerende weersverwachting staat er op deze site! Sinds ik terug ben is het overdag nog niet kouder geweest dan 15 graden en zonnig.. Hoogstwaarschijnlijk aangepast om een regen-/koumoeie Nederlander niet te veel te deprimeren..?!

  • 15 Januari 2011 - 21:36

    Hetty:

    Wow vet gaaf een luchtballonvaart!!
    Nog 2 weekjes en dan komen wij naar Rome:) Heb er echt heel erg veel zin in!! Fijn weekend nog!! Kus

  • 15 Januari 2011 - 21:40

    Kitty Roseboom:

    Haha als ik echt Martin Luther King jr. was geweest en echt op een onbewoond eiland had gezeten had ik misschien ook wel echt een luchtballonvaart gewonnen ;)
    Jaaa tot over 2 weken!!

  • 15 Januari 2011 - 21:59

    Marielle:

    haha Kitty, wat kan je toch op een leuke manier schrijven! Was leuk je weer even in NL te zien!! Snap dat het heerlijk is om weer terug te zijn in Rome aangezien het weer het nou niet echt verbeterd is, regen!!

    Hoorde ook dat je co schappen gaat lopen in Almere? Super vet! Ben je vast wel blij mee ;-)

    Lieve liefs vanuit Bennekom


  • 15 Januari 2011 - 22:15

    Toos:

    haha, inderdaad, je vorige verslag was alweer even geleden ;) Gelukkig heb je laatst live verslag kunnen doen..
    Leuk om weer s wat te lezen! Jammer dat die ballonvaart maar een spel was ;(
    En ja, over 2 weken heb je alweer logees! Geniet maar lekker van t mooie weer daar, hier wil t nog niet echt lukken. t Is wel gek om zo nu en dan een sms te krijgen dat je "gewoon" lekker in de zon zit!
    Liefs xx

  • 16 Januari 2011 - 10:30

    Jeannette:

    Leuk weer een verslag!! Vanddag is het hier toevallig droog en wij gaan zo naar je papa en mama, die zijn vandaag 31 jaar getrouwd ( jeetje dat klinkt...)Lekker dat alles zo goed gaat daar en ik ben jaloers op dat lekkere weer, wordt je vast heel vrolijk van. Wat een gezellige oudjaarsavond was het he? Nou vermaak jij je maar lekker met de Romeinen en we horen weer van jou ( zullen we zeggen over 2 weken weer een verslagje) dikke kus voor jou

  • 16 Januari 2011 - 11:26

    Irene:

    Kitty! Echt weer zoo leuk iets van je te lezen ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt!! xxxx uit Nederlandd

  • 16 Januari 2011 - 15:58

    Jaap:

    Hoi Kitty, het lijkt al weer heel lang geleden dat je hier was, we kijken al weer naar je volgende bezoekje uit.
    Leuk om weer even een verhaaltje te lezen met wat foto's, alleen hierna krijg ik wel weer zin om ook even naar Rome te komen, maar helaas...
    Fijne tijd verder, xx

  • 16 Januari 2011 - 16:17

    Oma En Opa :

    Hallo Kit.

    Wat was het weeer een leuk verslag.Vanmorgen zijn we bij Papa en Mama geweest, daar was het natuurlijk weeer zoals vanouds lgezellig druk. Daar hoorde we dat je gouw weer een paar dagen naar Nederland komt, heel leuk. Veel liefs van ons en tot het volgende verslag xxxxx

  • 17 Januari 2011 - 09:52

    Moniek:

    haa zus. Inderdaad zoals iedereen zegt, leuk dat je weer ns hebt geschreven! Hier is t zowaar al 2 dagen droog. :D hebben gister de bloemen en wijn aan papa&mama gegeven en ik ben nu weer druk aan t leren :( nou, tot over 12 dagen! dan komen we jouw kant op! heb dr zin in! :D
    Xxxxxx. je zusje (en ronald, maar die slaapt nog;)

  • 17 Januari 2011 - 12:00

    Jitske:

    ja en terecht ;) we hebben het hier al wel moeilijk genoeg hoor haha! fijn dat het beter weer is daar want ik vond het al een beetje zielig voor je!
    Ik ben hard bezig om nog een ticket te boeken voor 28 februari! alleen ga ook nog een weekendje naar Londen dus wordt wel een beetje lastig!
    He kit heb jij eigenlijk Skype? ik ging je laatst zoeken maar kon je niet vinden :(
    anyway have fun en ik hoop tot heel SNEL!
    liefs xx

  • 17 Januari 2011 - 21:33

    Tamara:

    Klinkt goed daar allemaal! :D vind t ook heel lief van de site dat ze het weer wat kouder en natter maken daar :p
    Fijn dat je een leuke kerstvakantie hebt gehad, ondanks dat gedoe met die vliegtuigen! Wel sneu hoor dat leonie en gideon later moesten komen... Mazzel van die hotelkamer voor jou! :)
    Hier gaat alles zn gangetje, begin van de junior-coschap gaat goed, heb alleen mn pols gekneusd met korfbal :s
    Heel veel plezier daar!
    Liefs tamara

  • 23 Januari 2011 - 23:02

    Annemieke:

    Hee Kitty,

    Leuk om al je verhalen, ook al zijn het er weinig, te lezen! Klinkt alsof je de tijd van je leven hebt!

    Have fun nog!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Academisch jaar in Rome!

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2011

Ritornata a Roma!

08 November 2010

La vita è bella!

29 September 2010

Roma capitale!

22 September 2010

Ciao da Roma!
Kitty

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 10752

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 16 Februari 2015

Iloilo Filipijnen

19 September 2010 - 15 Mei 2011

Academisch jaar in Rome!

Landen bezocht: