La vita è bella! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kitty Roseboom - WaarBenJij.nu La vita è bella! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kitty Roseboom - WaarBenJij.nu

La vita è bella!

Door: kitty roseboom

Blijf op de hoogte en volg Kitty

08 November 2010 | Italië, Rome

Mijn 8e week in Rome is alweer aangebroken, dus hoog tijd voor een nieuw reisverslag volgens velen. Om te beginnen waar ik de vorige keer gebleven was, mijn bezoek aan 'il Papa', de paus. Waar ik 's ochtends nog twijfelde om me in m'n nette kleren te steken (het was per slot van rekening een bezoek aan de heiligste persoon ter wereld), was ik na 2 uur wachten in de bakkende zon blij dat ik gekozen had voor iets luchtigs. En als je iets heiligs en ceremonieels verwacht heb je het mis! Bij aankomst werd de paus op zijn heuse pausmobiel over het Sint-Pieter plein gereden, waarna hij zijn plekje in de schaduw innam, om vervolgens in vele talen hetzelfde stukje voor te lezen. Hierna werden groepen pelgrims, moslims, studenten en andere gegadigden die hun naam op een lijst hadden gezet opgenoemd, waarbij deze groepen om de beurt juichend opsprongen, met vlaggen zwaaiden of spontaan een lied begonnen. Het Sinterklaasfeest is er niks bij.
Elk voordeel heeft z'n nadeel en zo ook de hoge temperaturen: kakkerlakken! Gelukkig heeft ook elk nadeel z'n voordeel en zo schept samen kakkerlakken bestrijden al gauw een band.
Gister tijdens een wandeling met m'n huisgenootje ineens in een open dag van het leger/de politie terecht gekomen en we hebben als kleine kinderen elke legerhelicopter en politieauto betreden (zie foto's).
Verder is ook in Rome inmiddels de herfst ingetreden, wat hier voornamelijk inhoudt een temperatuur van rond de 20 graden en af en toe zo'n typisch Italiaanse storm waarbij je hoopt dat je luiken er niet afvliegen.
Van koken hebben de Italianen nog niet echt kaas gegeten, dus na 4 weken pizza/pasta ben ik maar eens begonnen met geïmproviseerde hutspot en bloemkool- en broccolistamppot en m'n Spaanse huisgenootje maakt 'tortilla di patate' en paella met vlees (jaja, dat bestaat ook).
Met m'n Italiaans gaat het steeds iets beter en met een beetje geluk en wijsheid mag ik volgende week weer een niveautje hoger beginnen!
De eerste bezoekers, pa&ma, zijn inmiddels geweest en op een paar beginnersfouten van mij als gids na (dichte deuren&volle musea) waren het erg geslaagde dagen en ik kijk dan ook zeker uit naar de volgende gasten in december!!

  • 08 November 2010 - 21:32

    Chris:

    Há klinkt goed zeg Kit!
    Heb je heel rome nu'n beetje gezien of heb je daar de tijd niet voor gehad?
    Heb nog'n tip:
    Pannekoeken bakken;)

    xx

  • 08 November 2010 - 22:12

    Wout:

    Hoi Kitty, klinkt allemaal goed. je bent nu dus ook veteraan. kan ik ik je ook nog op andere manieren bereiken of alleen maar op deze manier.
    groetjes, wout

  • 08 November 2010 - 22:16

    Jeannette:

    Ha Kitty, leuk weer een verslagje van jou. Tjonge de paus was wel heel dicht bij of had je een telelens haha. Ben erg benieuwd hoe je Italiaans inmiddels is en naar al je verhalen natuurlijk. Het schiet al op naar de kerst dan zien we je gelukkig weer ff hier. Nou geniet van alles, behalve je kakkerlakken en een dikke knuffel uit Bennekom

  • 09 November 2010 - 08:40

    Tamara:

    Hee Kitty!
    Leuk om weer van je te horen! Klinkt hartstikke goed allemaal :) alleen die kakkerlakken... :s haha :p zijn ze al een beetje uitgeroeid?
    En viel de hollandse keuken goed bij de anderen?
    Heel veel liefs!

  • 09 November 2010 - 11:31

    Diana:

    Leuk verslagje! Wij hebben gister, om Italie een beetje hier heen te halen zeg maar haha, gnochhi gegeten! Heb je onze post al ontvangen?
    x

  • 09 November 2010 - 16:05

    Jitske:

    Hee Kit! Leuk om wat meer van je te horen dan dat het goed gaat :)
    heb nu al zin om langs te komen, hoop dat je tegen die tijd een ervaren gids bent haha!

  • 10 November 2010 - 14:38

    Oma En Opa :

    Hallo Kit wat een leuk verslag we waren heel blij dat we weer wat hoorden. Geniet maar daar want hier is het nog steeds pet weer. Veel liefs en hartelijke groen en dikke kus van ons uit Bennekom.

  • 10 November 2010 - 20:01

    Paps En Mams:

    leuk hoor, weer s wat te lezen! Wij hebben t goed naar ons zin gehad, zelfs uren in de rij staan tussen de italianen,met heerlijk, goedverzorgde cappuccino, was erg leuk!
    Lekker geslapen in hosteria Roseboom in het aupingbed.
    By the way, je favoriete club heeft knap gewonnen van Lazio Roma!! Je begrijpt, de tekst wordt achter me ingefluisterd haha.knuffel van ons xx

  • 14 November 2010 - 14:09

    Diane:

    Wat een leuke dingen maak jij mee, zeg! Goed idee om er een jaartje tussenuit te gaan. Net als Jitske kijk ik erg uit naar het bezoekje verderop tijdens je reis, maar eerst natuurlijk je terugkomst met kerst. Tijd om die week een keertje te stappen met je teamgenootjes? Dan kan je ons de typische Italiaanse dansmoves leren! ;)

    Fijne komende weken maar weer!

    xx

  • 15 November 2010 - 22:42

    Max En Ria:

    hallo kitty
    wat een gezellig verslag met leuke foto's we hebben gisteren de helemiddag en halve avond geklaverjast want het regende pijpestelen, wees maar blij dat het in italie beter is. succes met je studie en we blijven je volgen groetjes van max en ria

  • 20 December 2010 - 21:03

    Chantal Van Den Berg:

    Hallo,

    Zou je mij misschien kunnen helpen nu je in italie bent? zie jij de mogelijkheid voordat je verder gaat een foto voor mij te maken?

    Ik moet een foto hebben van het Colosseum in rome, waar naast het gebouw ook een lokale krant en een bordje waarop vandenberg is geschreven is te zien.. Ik hoop dat je mij kan helpen!

    Je kan de foto mailen naar: chantal_vd_berg@hotmail.com (het moet wel voor 25 december)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Academisch jaar in Rome!

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2011

Ritornata a Roma!

08 November 2010

La vita è bella!

29 September 2010

Roma capitale!

22 September 2010

Ciao da Roma!
Kitty

Actief sinds 03 Sept. 2010
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 10754

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 16 Februari 2015

Iloilo Filipijnen

19 September 2010 - 15 Mei 2011

Academisch jaar in Rome!

Landen bezocht: